Bestill time med SMS

Send til 2097:

BJORBEKK fødselsdato, ditt navn, grad av hast

(Unngå sensitiv informasjon)

Se eksempel

BJORBEKK 030562 Kari Normann Trenger time for konsultasjon

Normalt to meldinger - bekreftelse og timeavtale.

NB: Tjenesten kan ikke benyttes om man har reservert seg mot kortnummer
Viktig informasjon om coronaviruset

Ferieavvikling sommeren 2020

20. mai 2020

Sommerferien avvikles i uke 26-33. I dette tidsrommet vil det være begrenset kapasitet ved legesenteret. Det vil alltid være minst en lege og en helsesekretær tilstede hver dag. Alle pasienter med behov for øyeblikkelig hjelp vil få hjelp. Det vil være noe begrenset antall timer tilgjengelig for booking. En del ting kan kanskje utsettes til etter ferien. Vi er takknemlige dersom pasientene våre sjekker hvilke medisiner de kommer til å trenge ila sommeren, og bestiller disse før sommeravviklingen starter.

Timebestilling

19. mars 2020

Etter noen hektiske dager i forbindelse med COVID-19 og store omstillinger i landet vårt, er det nå god kapasitet ved legesenteret. Vi er opptatt av din helse. Det er viktig at du fortsatt tar kontakt dersom du får symptomer eller plager du vanligvis ville gått til lege for. Mye kan løses ved hjelp av videokonsultasjon eller over telefon. Noe må undesøkes fysisk. Alle tenker på Covid 19, men det er viktig å være klar over at andre sykdommer, både banale og alvorlige, ikke stopper å komme til tross for denne pandemien. Ha derfor lav terskel for å ta kontakt. Under "Slik bestiller du" ser du hvordan du kan komme i kontakt med oss. 

Mange av dere har kroniske sykdommer som dere i lang tid har kommet til regelmessige kontroller for. Vi ønsker å opprettholde de fleste av disse for å forsikre oss om at sykdommen er best mulig regulert og behandlingen optimalisert. Vi vil forsøke å gjennomføre mange av disse ved hjelp av telefon- og videokonsultasjon. Det kan bli aktuelt at vi ber deg gå innom laboratoriet for prøvetaking i etterkant av konsultasjonen. Dersom vi vurderer det hensiktsmessig å benytte telefon eller videokonsultasjon på din time, vil det stå i varselet du får dagen før timen. Skriv/gi beskjed når du bestiller time dersom du mener problemet ditt ikke egner seg for telefon- eller videokonsultasjon. 

Årets influensavaksine er kommet!

22. oktober 2019

Vi setter opp to ettermiddager for drop-in.

Torsdag 24.10 og tirsdag 29.10 fra kl 15.30 - 17.30

Pris: kr 200

Du må sitte i 20 min. i etterkant før du kan gå.

Er du forkjølet eller har feber bør IKKE vaksinen settes før du er frisk.

Tilbudet gjelder kun for pasienter med fastlege her.

 

Vi oppfordrer til god køkultur og god humør!

 

Velkommen

 

 

Ny turnuslege!

26. september 2019

2. September 2019 overtar Silje-Emilie Rygg som ny turnuslege ved Bjorbekk legesenter, etter at Ellisif Jahnsen er ferdig utdannet lege. Vi ønsker Emma lykke til videre og takker for et flott halvår sammen!

Ny turnuslege 1.mars

18. februar 2019

1 mars 2019 overtar Ellisif Jahnsen som ny turnuslege ved Bjorbekk legesenter, etter at Emma Fagen er ferdig utdannet lege. Vi ønsker Emma lykke til videre og takker for et flott halvår sammen!

Helseattest for sjømenn og offshorearbeidere

18. februar 2019

Bjorbekk legesenter tilbyr nå helseattest for sjømenn, offshorearbeidere, yrkesdykkere og fritidsdykkere. Ta kontakt per sms eller telefon for timebestilling. 

Velkommen til ny helsesekretær

8. mai 2018

Vi vil ønske velkommen til Christine Gåskjenn Olsen som tar over for Katrine Karlsen som sekretær hos nevrolog Karen Herlofson.

Hun kommer også til å være i fellesskapet på Bjorbekk, og du kan se henne i både luke og lab.

Velkommen til nevrolog - Karen Herlofson

16. november 2017

Vi ønsker nevrolog Karen Herlofson velkommen hit til oss etter hun flyttet fra privatpraksis.

Pasienter henvender seg til kontoret i åpningstider.

 

12. april 2016

Elektronisk kommunikasjon med legen

12. april 2016

Brukere med smarttelefoner kan laste ned appen "Helserespons" fra app-store eller google-play.

Denne gir deg mulighet for elektronisk  kommunikasjon med Bjorbekk legesenter.Det er viktig at du bruker den kun til korte beskjeder og er oppmerksom på at legen ikke kan svare med sensistive oppplysninger. Det betyr at f.eks prøvesvar kan ikke gis utover en generell tekst om at "prøven var OK".

Dersom legen  opplever spørsmålet ditt  for kompliset eller omfattende å svare på, vil svaret ofte være at du må bestille tid til en konsultasjon.Dette kan du gjøre via Appen.

Direkte timebestilling kan også benytte denne appen, men det er foreløpig ikke mulig,.